Windows XP maks størrelse på harddisk ?
Klauss
2007-01-22 13:52:39 UTC
Da jeg installerede min Maxtor hd på 250 gb som d drev fik jeg besked om at
programmet (Maxtors eget værktøj) foretog en ændring i systemet da
harddisken var over 137 gb.

Vil dette give et problem hvis jeg sætter en 250 gb disk som c drevet og
installerer Windows XP forfra ?

Jeg bliver jo nød til at installere styresystemet før jeg kan køre Maxtors
installeringsværktøj.
Jan Vestergaard
2007-01-22 15:11:43 UTC
Post by Klauss
Vil dette give et problem hvis jeg sætter en 250 gb disk som c
drevet og installerer Windows XP forfra ?
Kommer an på hvor gammel din XP er - så vidt jeg husker skal den
være mindst SP1 for at understøtte så store diske/partitioner.

Jan
--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Klauss
2007-01-22 14:18:35 UTC
Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.

Så der kan nok blive et problem :(

Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?
jørgen
2007-01-22 15:27:14 UTC
Post by Klauss
Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.
Du kan lave dig en ny cd med SP2 slipstreamet. google 'slipstreaming'
Post by Klauss
Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?
Du kan oprette en ekstra partition til at udfylde pladsen.
Ompartitionering kræver et 3. parts værktøj
Toke Eskildsen
2007-01-22 19:30:31 UTC
Post by Klauss
Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.
Så der kan nok blive et problem :(
Søg på nettet efter "slipstream". Det er en metode, hvorpå du kan lave
en kopi af din installationscd incl. service packs.
Post by Klauss
Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?
Ikke uden tredjepartsprogrammer. Under alle omstændigheder vil jeg
anbefale dig at få slipstreamet en cd - en ubeskyttet Windows holder
ikke mange sekunder på vore dages internet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/