Windows XP maks størrelse på harddisk ?
Klauss
2007-01-22 13:52:39 UTC
Da jeg installerede min Maxtor hd på 250 gb som d drev fik jeg besked om at
programmet (Maxtors eget værktøj) foretog en ændring i systemet da
harddisken var over 137 gb.

Vil dette give et problem hvis jeg sætter en 250 gb disk som c drevet og
installerer Windows XP forfra ?

Jeg bliver jo nød til at installere styresystemet før jeg kan køre Maxtors
installeringsværktøj.
Jan Vestergaard
2007-01-22 15:11:43 UTC
Post by Klauss
Vil dette give et problem hvis jeg sætter en 250 gb disk som c
drevet og installerer Windows XP forfra ?
Kommer an på hvor gammel din XP er - så vidt jeg husker skal den
være mindst SP1 for at understøtte så store diske/partitioner.

Jan
--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Klauss
2007-01-22 14:18:35 UTC
Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.

Så der kan nok blive et problem :(

Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?
jørgen
2007-01-22 15:27:14 UTC
Post by Klauss
Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.
Du kan lave dig en ny cd med SP2 slipstreamet. google 'slipstreaming'
Post by Klauss
Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?
Du kan oprette en ekstra partition til at udfylde pladsen.
Ompartitionering kræver et 3. parts værktøj
Toke Eskildsen
2007-01-22 19:30:31 UTC
Post by Klauss
Jeg bruger SP2 nu men den blev installeret over nettet.
Så Windows cd er vist uden SP 1 eller 2.
Så der kan nok blive et problem :(
Søg på nettet efter "slipstream". Det er en metode, hvorpå du kan lave
en kopi af din installationscd incl. service packs.
Post by Klauss
Kan man evt bruge disken som 137 gb disk og senere repartitionere ?
Ikke uden tredjepartsprogrammer. Under alle omstændigheder vil jeg
anbefale dig at få slipstreamet en cd - en ubeskyttet Windows holder
ikke mange sekunder på vore dages internet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Database (slave) 0.003883 s
44.2734 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'dk.edb.system.ms-windows' (4)
0.000167 s
0.000247 s
0.000188 s
0.000753 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'da' (3)
0.000123 s
0.000462 s
0.000247 s
0.000740 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'da' (1)
0.000221 s
0.000221 s
0.000221 s
0.000221 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = 'O94CD07A' (1)
0.000604 s
0.000604 s
0.000604 s
0.000604 s
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '37682' (1)
0.000597 s
0.000597 s
0.000597 s
0.000597 s
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = 'O94CD07A' (1)
0.000584 s
0.000584 s
0.000584 s
0.000584 s
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = 'O94CD07A' AND page = 1 (1)
0.000384 s
0.000384 s
0.000384 s
0.000384 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.008927 s
48.7734 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (73)
0.000006 s
0.000327 s
0.000122 s
0.008927 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6681 kB
48.7734 kB
Requests 0.071687 s
461.5781 kB
Benchmark Min Max Average Total
"O94CD07A/windows-xp-maks-storrelse-pa-harddisk" (1)
0.074439 s
0.074439 s
0.074439 s
0.074439 s
489.6094 kB
489.6094 kB
489.6094 kB
489.6094 kB
Thread controller 0.001089 s
27.7109 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001089 s
0.001089 s
0.001089 s
0.001089 s
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
Thread parsing 0.054316 s
81.5078 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.005161 s
0.016600 s
0.010881 s
0.021761 s
10.1094 kB
10.5859 kB
10.3477 kB
20.6953 kB
PHP Post Parsing (1)
0.002887 s
0.002887 s
0.002887 s
0.002887 s
48.3281 kB
48.3281 kB
48.3281 kB
48.3281 kB
C++ Post Parsing (1)
0.029330 s
0.029330 s
0.029330 s
0.029330 s
5.5078 kB
5.5078 kB
5.5078 kB
5.5078 kB
Three (1)
0.000338 s
0.000338 s
0.000338 s
0.000338 s
6.9766 kB
6.9766 kB
6.9766 kB
6.9766 kB
Load & uncompress 0.016539 s
7.8203 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.016539 s
0.016539 s
0.016539 s
0.016539 s
7.8203 kB
7.8203 kB
7.8203 kB
7.8203 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.197931 s 0.091386 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,358.4039 kB 1,111.5703 kB