Intel har købt "Sifive"
Add Reply
Lyrik
2021-07-04 11:18:16 UTC
Svar
For 2-3 miliarder$. Fabriken producerer ARM processors og er nået ned på
7 nanometer chips. Intels egne CISC chips står på 14 nanometer og håber
på 10 nanometer. Det var grunden til at Apple droppede dem. "Deres
MaacBooks blev for varme" og de brugte for meget strøm til batteridrift.

Men Intel har set skriften på væggen! Fremtiden ligger i RISC chips.
Apples M1 er nede på 5 nanometer på den laptop jeg i dette øjeblik
skriver på.
x86 arkitekturen er ved at blive skrottet. Løbet er kørt!

hilsen
jenserik
Jens Bech
2024-04-28 11:31:01 UTC
Svar
Post by Lyrik
[...]

Jeg er mere i tvivl i dag i 2024. RISC chippen har ikke megen
undetholdning at byde på. Det er som du har en F1 racerbil til at køre
på indkøb med!?,-)

Lyrik
Jens bech