Hosts filen
Willem Kulk
2020-08-09 07:57:25 UTC
Hej,
Før i tiden kunne man indtaste adresser i filen "hosts" for at undgå at
de kunne komme på nettet med 127.0.0.1 foran.
Den befandt sig normalt i windows/sysyem32/drivers/etc/
Men denne fil findes ikke mere, jeg kan ikke finde den længere.
Er der nogen som ved hvad man så skal gøre i stedet for.
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Jørgen Nielsen
2020-08-09 08:24:23 UTC
Post by Willem Kulk
[...]
Er din hosts fil ikke bare erstattet af den oprindelige af
Defender/Windows sikkerhed antivirus?

Jeg har foreløbigt gendannet filen og accepteret den som tilladte
trusler. Jeg har altid en kopi af hosts på et andet drev.

Hvis det pjat fortsærtter må jeg finde et andet antivirus program.

Jeg suplerer for tiden med denne
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

og har tidligere benyttet denne
http://someonewhocares.org/hosts/
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Kim Ludvigsen
2020-08-09 08:29:45 UTC
Post by Willem Kulk
Før i tiden kunne man indtaste adresser i filen "hosts" for at undgå at
de kunne komme på nettet med 127.0.0.1 foran.
Det kan man stadig. Bemærk, ændringer får måske ikke effekt, før du har
genstartet browser eller computer. Du skal også være opmærksom på, at
det kræver administratorrettigheder at ændre i filen, men det burde du
automatisk blive gjort opmærksom på.

Hvis filen ikke findes, kan du selv oprette den.

En vejledning med skærmbilleder (teksten er dog på engelsk):
https://www.onmsft.com/how-to/how-to-modify-your-hosts-file-in-windows-10-and-why-you-might-want-to
Mvh. Kim Ludvigsen
Willem Kulk
2020-08-09 11:02:40 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Willem Kulk
[...]
Problemet er at C:\Windows\System32\drivers\ ikke findes en mappe etc\
og filen hosts slet ikke.
Jeg har den seneste opdate af win10 og en søgning efter hosts giver ikke
nogen resultat.
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Eriksen David
2020-08-09 11:30:38 UTC
Post by Willem Kulk
Problemet er at C:\Windows\System32\drivers\ ikke findes en mappe etc\
og filen hosts slet ikke.
Jeg har den seneste opdate af win10 og en søgning efter hosts giver ikke
nogen resultat.
Har du husket at sætte windows til at vise skjulte filer
David Eriksen
Bertel Lund Hansen
2020-08-09 13:33:48 UTC
Post by Eriksen David
Har du husket at sætte windows til at vise skjulte filer
Jeg kan klikke mig ind til hosts-filen uden at ændre på
indstillingerne, og jeg gør det som bruger - altså ikke som
admin.
/Bertel
Eriksen David
2020-08-09 11:41:03 UTC
Post by Willem Kulk
Problemet er at C:\Windows\System32\drivers\ ikke findes en mappe etc\
og filen hosts slet ikke.
Jeg har den seneste opdate af win10 og en søgning efter hosts giver ikke
nogen resultat.
Min host ser sådan ud (win 7)

C:\Windows\System32\drivers\etc

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Opret biblioteket og kopier filen dertil. Genstart og se om det virker, du
kan jo bare slette det bagefter hvis det ikke virker
--
David Eriksen