Windows forknoklet
Willem Kulk
2020-10-01 10:00:12 UTC
Jeg har en kammerat med begyndende altzheimer. Han har ”leget” med sin
Windows10 og nu er det hele forvandlet på skrivebord, proceslinien og
start. Især farverne er fuldstændigt forvirrende, de fotos han har vises
som en slags negativ med forkerte farver. Også i browseren på
avissiderne vises billeder på samme vis.
Jeg har været hjem ved ham men han kan ikke lige huske hvad han har
klikket på. Så nu er mit spørgsmål: kan man tilbageføre Windows til
standard uden at ødelægge billeder og dokumenter mv. Han er selvfølgelig
ked af situationen og jeg vil gerne hjælpe ham.
--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com
Jørgen Nielsen
2020-10-01 14:15:22 UTC
Post by Willem Kulk
[...]
Nulstille kan jeg ikke lige huske noget om, men han har måske været i
Indstillinger -> Øget tilgængelighed -> Farvefiltre
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Bertel Lund Hansen
2020-10-01 15:47:53 UTC
Post by Willem Kulk
Jeg har været hjem ved ham men han kan ikke lige huske hvad han har
klikket på. Så nu er mit spørgsmål: kan man tilbageføre Windows til
standard uden at ødelægge billeder og dokumenter mv.
Prøv at kikke på

Indstillinger - Opdatering og sikkerhed - Genoprettelse

Alle mulighederne burde bevare brugerens filer hvis man ikke selv
formaterer eller kommer til at vælge det.